Monday, December 1, 2008

1a advent!


I dag firades en svensk första advent i alla fall i ett hus i Maryland!
Jag befann mig hos Micke med familj och hade en trevlig kväll.

Innan dess hade jag hunnit med att ha en lektion som jag trodde skulle bli med en spelare från 97orna. Men när jag kom till hallen såg jag bara hans pappa på isen i full hockeyutrustning. Jag frågade vart sonen var, och han var hemma och var sjuk. Men pappan som bara har åkt skridskor i 4a år ville gärna ha en lektion!
Så på med skridskorna och ut på isen och gnugga en timme skridsko teknik med en 44 åring som spelar nybörjar hockey var en kul och utmanande uppgift. Det gick bra och han var nöjd med paset och ville gärna göra om det.

Sen stannade jag i hallen en stund och pratade med ägaren av hockey affären som föreslog att jag skulle spela hockey med dom på torsdags kvällar och det lät som en kul sak, så vi får se om jag hoppar på det.

Sen iväg till Panera för en god lunch innan jag åkte till Montgomery mall och handlade 2 presenter till Nadja och Leiah.

Tillbaks till kvällens advent firande..

När jag kom till Micke så var dom i full fart med att baka och jag och Nicke fick i uppdrag att göra pepparkakorna till en härlig julskova i bakgrunden. Det var trevligt och efter 10 minuter fick man en härlig julstämmning i kroppen. Vi fick ihop en bra deg och en fin glasyr, men vi måste dock vänta 24 timmar innan vi kan använda degen. Så vi får se om vi gör klart dom i morgon. Efter detta utmanade jag Camilla i pingis, men det skulle jag inte ha gjort! Vi spelade 3 matcher och hon vann med 2-1. Riktigt kul att spela mot henne då det är riktigt jämna och spännande matcher. Ett set gick ända till över 20 innan någon kunde vinna. Sen vart det en god middag med bakad potatis och grillat kött!

Nu är jag hemma igen och ska krypa till sängs strax!
Fredrik nygren

No comments: