Friday, December 26, 2008

Annandag jul!

Så var det då dags för cup med Robin och Stockans 94or.
Just nu sitter jag på tåget ner till malmö ochh funderar lite på hockey i allmänhet och cupen i synnerhet.

Ska bli kul att få stå i ett svenskt bås igen och få coacha på svenska, även om jag åker med som assisterande så kanske man kan dela med sig av tips och råd som man har lärt sig under 4 månader i USA. Ska även bli kul att få se hur mycket mina gamla adepter har utvecklats sista månaderna.

Utan att ha sett några 94a matcher i år med undantag av matchen mellan Hovås och GIK så ska jag försöka spå framtiden av cupen. Jag får nog äta upp mitt sista tips med Hovås och Väsby i en final även om jag tror dessa 2 lag kommer göra mycket bra resultat.

Jag tror mycket på GIK, dom såg bra ut på det lilla jag såg på web tv, så dom slutar nog topp 3 tillsammans med aik och D/E i grupp 1.

I grupp 2 tror jag på följande top 3 lag, Hovås, Huddinge och Stockan.

Jag tror även på en ren Göteborgs final mellan GIK och Hovås, kanske för att jag bara sett dessa 2 lag i år, men även för att dom spelar i U16 i vanliga fall.

Men cupen skall spelas och det är imponerande många bra lag med i cupen.
Jag tippar inte, men jag bara tror, det är en stor skillnad.
Skulle jag tippa skulle jag tippa med hjärtat och då hamnar Stockan och Hovås i en final.

Annars hade jag en lugn och skön dag med lite julfirande hos pappa.

Nu sitter jag i fel vagn och måste byta i Norrköping om 30 minuter.

Vi ses!
Fredrik Nygren

No comments: