Sunday, December 21, 2008

Little Caps!


Jag brukar vara laddad på matchdagar, men i dag var jag extra laddad när det var dags för årets första derbyn.

Jag åkte förbi Nylanders vid 1 och tittade på Caps match i dag mot Philly, det var ingen rolig historia där Phillt vann med hela 7-1.

Jag passade även på att hjälpa familjen att klä granen, den vart väldigt fin tycker jag.

Sedan bar det av till kettler och 96orna var först ut. För er som följer tabellerna så vet ni att Little Caps 96 leder serien med bara en förlust och en oavgjod. Så det skulle bli en väldigt tuff match.

Vi spelade bra och krigade på mot ett mycket duktigt motsånd, dom gjorde 1-0 men vi vände och tog ledningen med 2-1 genom två powerplay mål av Chase. Men Little Caps är starka och kom tillbaka och kvitterade. Med bara 35 sekunder kvar av andra perioden så får dom även in ledningspucken 3-2 och detta gav dem extra energi och vi såg helt plötsligt väldigt uppgivna ut när 3e perioden startade.
Så dom gjorde även 4 och 5-2. I slutet av matchen fick vi ett nytt powerplay och Nick gjorde ett riktigt snyggt mål. Så slutresultatet vart förlust 5-3. Glädjande nog så fungerade vårat powerplay igen och med lite flyt och hårt jobb så kan vi ta revancsh i morgon bitti.

Efter matchen sprang jag över till rink 2 där det återstod 1 period av 97ornas match. Dom var just då nere med 3-2, men vi kom tillbaka och lyckades vända och vinna i sista perioden. Så vi vann med 4-3.

Sedan fick 97 laget en rundtur i Washington Capitals omklädningsrum. Mäktig anläggning.

Sen vart det lagfest med 96orna, jag och Andre fick många presenter. Vi hade en god middag och en trevlig kväll.

Nu är jag hemma igen och har sakta men säkert börjat packa för julsemester i Sverige!

Vi ses!
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

väldigt kul att du kommer till folke lindström :)