Sunday, June 7, 2009

Inget nytt under solen!

Min första vecka i Sverige sen jag kom tillbaka från USA är över.
Det mesta är sig likt här och människorna är de samma, jag har hunnit träffa en hel del kompisar. Lite nya historier har jag hört och lite lösa rykten.

I ungdoms hockey världen är det som det alltid har varit, många föräldrar är stressade och måste hitta den bästa klubben till sin son. Även mycket tränarbyten och nya lagsammansättningar har jag också sett och hört talas om. Topp lagen tunnas ut genom ihopslagningar och spelarflykter.

Spela där du bor och träna flera timmar varje dag. Ha kul när du tränar och njut av din ungdom.
Vill du ha ett bättre skott, träna på skott. Vill du ha bättre teknik, träna teknik.

I morgon ska jag titta på någon lagträning här i Stockholm, vi får se vilken!

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: