Thursday, June 11, 2009

Gäst skribent!

Kan väll börja med att berätta vem jag är, lirar i Aik j20 innan det har jag lirat i Stockan och i Enebyberg. Tog studenten i förra veckan som Fredrik skrev förra veckan så där kan ni läsa lite mer om vem jag är.

Annars då? Game seven på fredag, kommer nog bli en grym match missade nattens match väckarklockan krångla så jag missa matchen såg dock highlightsen på internet. Datsyuk är ju hur grym som helst om jag får säga det. Den finten när han fintar bort Crosby på läktarn och sedan slår en diagonal pass över till Zetterberg är ju så sjuk.

Annars gillar jag Darren Helm i Detroit varje gång han får chansen så tacklar han. Han har tacklat mer än dubbelt så mycket än den som har tacklat näst mest i Detroit, Grymt! Håller på Red Wings på fredag.

En annan sak jag har funderat på är hur jäkla bra är de som spelar i NHL? Kolla på Draper, Kennedy och Helm, man tror dem ska vara lite halv taskiga lirat typ i tredje, fjärde line men dem är ju så sjukt bra inga misstag där inte.

Då kan man tänka sig Z, Ovi och Crosby som gör 100 poäng per säsong det är ju galet! Är bara att beundra sådana spelare!

I sommar blir det en vecka på Fredriks camp som kommer bli grym! Annars blir det mycket träning, kolla Tour de France där Contador kommer sopa banan med resten. Sen blir det förstås FM (Football Manager) kör just nu med Fiorentina ligger två efter inter som e omöjliga att vinna över, och en del med Athletic går hyfsat ligger 6a hoppas på ueafa cupen.

Något ni inte får missa i sommar är att följa Roberto Vacchi och Anders Adamsson på http://www.vacchi.se/ där de snacka cykel kommer bli grymt.

Sedan måste jag säga grattis till Olle Strömwall som både fyller år idag och tar studenten, Grattis!

Arrivederci!
Alexander von Sivers

2 comments:

Anonymous said...

"som gör 100 poäng per match det är ju stört"

ja det låter ju nästan för bra för att vara sant, 100 poäng per match!? kan det verkligen vara så?

Fredrik Nygren said...

Självklart menade Alex 100 poäng per säsong. Ändrat nu!