Tuesday, June 16, 2009

Flempan krigare!

Vilken tidig morgon det vart i dag. 05.55 i morse ringde klockan och det var dags att stiga upp för att befinna sig i Uppsala 2 timmar senare. Jag gick upp och gjorde mig i ordning, sen svängde jag förbi Statoil för en frukost som innehöll, en Latte, en Pucko och en Baugette.

Efter Statoil hämtade jag upp Tärnan och sedan även Danne, Johan och Emil som vi mötte i Solna. Väl i Uppsala var Emil, Jerry och Jonas på isen redan och redo för en 2 timmars träning av undertecknad. Jag tycker vi fick ihop ett bra och nyttigt ispass för spelarna som var mellan 13 och 18 år.

Sen vart det en lunch i Stocksund och en sväng förbi mina vänner vaktmästarna på Stockhagen. Sedan skjutsade jag hem Täby trion innan det bar av till Huddinge igen.

På kvällen var jag och hälsade på Björne och Flempans fysträning med lagen 95 och 97. Det vart även så att jag fick hålla i 97 fysen, men det var väldigt kul så det gjorde mig bara glad. Härliga spelare som dock behöver lite mer vinnarinstinkt.

Jag träffade även på 5 av mina gamla Flempan 94or som var på plats i kväll också.
Vi hörs!
Fredrik Nygren

No comments: