Saturday, June 6, 2009

Alexander Von Sivers!

Jag var på student motagning i dag hos Alex och han var lycklig som vanligt, men självklart lite extra lycklig som en nybliven student.

Alex som i år har spelat i Aiks J20 har haft en ganska tuff säsong bakom sig och har fått lite begränsad speltid, och tillhört 3e och 4e kedjan. Inget spel i powerplay men däremot mycket i Boxplay. Med 10 poäng på 40 matcher så hade han självklart hoppats på mer denna säsong.

Nästa år blir därför mycket viktigt för honom då det är dags att plocka fram sina fina ledaregenskaper och stora idrottshjärta som han har. Per lyckades få ut det ur honom i Stockan och jag hoppas att även Bobo som är Aiks nya tränare kan se detta hos Alex.
Det är nu det är dags att visa att han vill spela A-lags hockey på en hög nivå.

På kvällen var jag på besök hos mina vänner i Uppsala, Göran med familj. Det var ett tag sen vi sågs och det var kul att se dem igen. Sebban ville gärna visa hur stark han hade blivit och försökte brotta ner mig, men det gick inget vidare. Däremot utklassade han mig på NHL 09 på xBox.


Bed Time!
Fredrik Nygren

No comments: