Monday, June 29, 2009

God kväll!

Dags att sammanställa de senaste dagarna.

Som tidigare nämnt var jag på festival i Borlänge från Fredag till Söndag, där det var riktigt varmt och jag spenderade rätt många timmar i solen. Så nu ser jag ut som en röd kräfta som har bränt sig.

Men festivalen var bra och rolig och jag såg bra spelningar. Bäst var Winnerbäck på Lördagen, vilken energi och vilka låtar han bjöd på. Miss Li var med och sjöng "Om du lämnade mig nu" som såklart var en höjdare.

Strindbergs spelning på 45 minuter var nog den bästa, bandet som existerade under 3 år på 80-talet har bara haft en återspelning tidigara och den var 1993. Nu 2009 var det dags igen och dom gjorde det riktigt bra måste jag säga.




Jag hälsade även på min syster Anna och hennes barn på vägen hem från Borlänge. Anna är min halvsyster på Pappas sida och vi träffas inte så ofta, så det var väldigt roligt att få se henne och mina systerbarn, Noah, Greta och Sander.

Kul med alla svenskar i NHL draften också som jag skrev i går, det kan också bli fler svenskar i Caps i framtiden. Jag pratade med Nisse Bäckström som spelar College hockey i Alaska i dag i telefon. Han ska vara med på Caps Prospect Camp i sommar och försöka övertyga dom om ett kontrakt. Nisse var sugen på is och kommer att vara med på vår Camp nästa vecka. Jag hoppas att han får med sig mycket och kommer väl förbered till Washington.



På kvällen tog Linus med mig på ett pass "Ketterbell" som var riktigt jobbigt. Men det kändes som en riktigt bra träningsform och det återstår att se om det ger något resultat med Södertäljes A-lag som har och kommer träna det hela sommaren.

Nu är det dags att sova!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

är det du på bilden till vänster? http://img64.imageshack.us/img64/1483/dsc02164a.jpg

Fredrik Nygren said...

Nej!