Thursday, August 21, 2008

Vilken dag!

07.00 ringer klockan första gången, snozzar ett antal gånger till 07.45, upp en snabb dusch en macka å sen iväg till Amerikanska ambasaden. Som vanligt väldigt mycket köer, rullar ner mot kungsan 08.50 och känner mig rätt stressad då mötet var bokat till 09.00.
Ringer och kollar men det är tydligen lungt, bara ja kommer in innan 11.00, rullar ner mot Nybroviken och ska svänga vänster. PANG!
Nej, inte nu, tänker jag!
Kliver ur bilen och en nervös och minst lika stressad 22åring kliver ut ur bilen bakom.
-Förlåt, Förlåt!
-Jaja det är lungt säger jag och vi fyller i försäkringspapper.

Framme vid ambasaden 09.30 där står en 15 m lång kö, ja ställer mig där och kommer in 11.05, men som tur var det okej. Kommer in och återigen kö, 12.00 är det min tur, det värsta av allt var att jag skulle befinna mig på isen i Väsbys ishall 13.00.

Mötet gick bra och snabbt vidare, en snabb burgare på donken sen ut på isen, 2 timmar is och en timmes fys, sen var man klar!
Kul att träna Väsbys 94or där jag känner rätt många spelare, sen skulle jag iväg och titta på mitt gamla lag (Stockan 94) men satt fast i köer vid Järva krog i 1 timme.

Sen hem till mamma som bjöd på lasagne, och äntligen hemma igen!

Nu måste jag packa flyttkartonger, är uppe i 6 och det känns som om jag har mer än det kvar!

Sov gott!

Fredrik Nygren

No comments: