Friday, August 29, 2008

Den mörke riddaren!


Det som skulle visa sig bli en lång dag startade 10.00, då jag vaknade av en lätt vibrerande telefon, jag igonerade detta men 10.01 vibrerade det igen och jag svarade, i andra ändan satt Bofors BJ tränare Humlan.

- Vi skall till hovet nu, jag kommer om 25 minuter och hämtar dig!

Det var bara att stiga upp, då detta troligtvis blev sista gången vi ses på väldigt länge.

På hovet skulle vi titta på Dicken, Nicke och resten av DIF när dom tränade, på vägen in till hovet gick vi förbi omklädningsrummet där alla svenska NHL spelare som tränar tillsammans under uppehållet satt. Då såg jag Nyllet och vi började prata, mycket att diskutera innan nästa vecka då jag åker. Detta ledde till att jag bara hann se 10 minuter av DIFs träning innan det var dags för lunch för mig och Humlan. DIF ser förövrigt riktigt bra ut i år och jag hoppas att dom kan försvara sköldens heder då fotbolls spelarna inte övertygar, dom åkte även på torsk med 0-5 borta mot Rosenborg idag och så var den här säsongen förlorad. 0-5, hallå vad händer?

5 pannkakor och 1 kopp kaffe senare så bar det av till Visättra för ett ispass med Emil som gick riktigt bra.

Sen var det dags för dagens andra fysiska ansträngning, då jag, min bror, Humlan och mamma flyttade kartonger från min lägenhet hem till mamma. Som tur var fick vi låna hennes vänninas bil som rymde många kartonger. 12st flyttade vi och jag har nog 5-6 kvar att packa gissar jag på.

Sen avslutade jag och Humlan dagen med en bio, Batman the Dark Knight som var riktigt bra!

Jag har även bokat flygbiljetter idag, så nu är det klart att jag åker nästa Lördag (6/9) kl. 12.40 och hem igen den 22/12.
Sen flyger jag tillbaks till USA runt min födelsedag 2/1 och hem till Sverige återigen famåt Maj.
Rätt skönt att få komma hem en sväng efter halva tiden, om man får hemlängtan. Det blir som en 2 perioders match eller 2 halvlekar i fotboll, 2 gånger 4a månader.
Bubenko som ska spela i samma klubb (Midget u18) åker samtidigt, alltid roligare att vara 2.
Drygt 13 timmar tar det totalt att komma till DC, så även det kan bli en lång dag.
Men ni som planerar att hälsa på får inte skrämmas av restiden, den går rätt fort, tro mig jag har gjort samma resa innan.

Det ska bli kul att få komma dit nu och börja träna lagen, jag har ständig mailkontakt med Dan som är sportchef och just nu tränar lagen istället för mig och han berättar att dom väntar på mig och undrar när jag kommer, alla spelare har även skrivit personliga brev till mig där dom berättar om sig själva och vad dom kan göra för att övertyga mig om att de skall få spela, hur de spelar och vilken spelare de försöker spela som i NHL.
Dan berättar även att lagen har svårigheter med att göra mål för tillfället så han hotar med att det är bara dom som gör mål av forwards som får spela. Lite annorlunda än här hemma, här skulle vi säga att det är bara dom som passar som får spela.

Jag hoppas det inte blir en för stor kulturkrock, utan att både jag och dom där borta kan lära sig av varandra. Jag tror det kan passa mig att få jobba i ett lite hårdare klimat, men samtidigt kan det nog vara väldigt jobbigt emellanåt om det inte går som man har tänkt sig. Som Nyllet sa i intervjun här om dan, så är föräldrarna "crazy". Jag trodde att jag hade stött på de värsta exemplen redan, men det ska jag nog inte räkna med!

I morgon ska jag nog försöka packa ihop lite mer så man slipper bli så stressad när nästa vecka börjar lida mot sitt slut.

Dagens bild då?
Får bli på Ovechkin från slutspelet förra säsongen, så jag kan minnas tillbaks och blicka framåt mot nästa Lördag!

Oj, va sent det vart!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

faan vad najs !
va filmen bra eller ?

Fredrik Nygren said...

Grym!
You gotta see it man! ;)