Sunday, August 24, 2008

Final i Folke Lindström Cup 08!


En bra dag, en rolig dag, en relativt lång dag!


Lite sovmorgon, strax innan 10 i Väsby ishall, 1.20 träning med mycket spelövningar där 94orna såg riktigt bra ut. Därefter en ovanligt dålig lunch på Scandic, kändes som ett riktigt plockhopp av rester från veckan. Sedan 1 timma träning på is till, för att sedan vila i 10 minuter.


Därefter var det dags för intern match mellan 94orna och 93orna, jag kände efter veckan att 94orna skulle ta hem segern om de spelade på en hög nivå. I båset under matchen kändes det ännu bättre och 94orna bjöd upp till dans, 7-4 slutade matchen.


Måste säga att Väsbys 94or ser riktigt bra ut emellanåt och kan få en rolig säsong om de tränar hårt och jobbar med höga krav på träningar och matcher. Jag sticker därför ut hakan och säger att finalen i Folke Lindström Cup kommer att spelas mellan Väsby och Hovås. Nu rycker många på ögonbrynen och tycker att jag borde veta bättre än så, men jag tror att det är omöjligt att spå utgången i denna cup då det är riktigt bra lag med.


Riktigt tråkigt att missa denna tunering live, men jag får väl följa den online från andra sidan jorden. Hovås 94or har jag alltid gillat, då de spelar en väldigt rolig och attraktiv ishockey där alla underkastar sig lagets otroliga betydelse. Per Edlund har verkligen lyckats bra med detta lag!


Efter besöket i Väsbys ishall så vart det lite snabb mat och sen iväg till mamma för att fylla i försäkringspapper om krocken i Torsdags. Hoppas jag slipper självrisken då jag vart påkörd bakifrån. Efter besöket hos mamma åkte jag hem till Emil och hans familj för att gå igenom hans senaste match på video. Där vart det även en kopp kaffe, tror det var min 3e idag!


Skönt med sovmorgon i morgon, är inte van att gå upp så här tidigt som jag gjort de senaste dagarna. Men det har varit himla kul också, alltid inspirerande att jobba med en ny grupp!


Minns även tillbaka till första tiden i Stockan med värme, nytt lag nya förutsättningar och nya mål.


Nu blir det nog lite tv innan jag ska sova, mycket att stå i nästa vecka ändå!




Det är sensommar i Sverige, jag är på väg härifrån.
Jag orkar inte förklara, jag stänger av telefon!




Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

känns lite winnerbäbk över dom två sista meningarna.

Anonymous said...

Bra skrivet Fredde!