Saturday, August 30, 2008

Den gröna faran!


Sovmorgon, frukost och packning.
Jag har äntligen börjat packa mina kläder nu, men då kommer det jobbiga, kommer jag behöva det här i USA?
Jag kommer ju ändå tokhandla kläder där borta så jag behöver nog inte ta med mig allt för mycket. Efter packningen en pyttipanna med stekt ägg på O´learys, sen köpte jag en tröja.
Vart annars en lugn dag!
På kvällen åkte jag och Hardy och åt i Heron City, funderade på en bowling eller bio men bowlingen var full och bio var uteslutet då vi inte kunde komma överens.
Jag ville se Arn, men han hade inte sett 1an, då kunde jag tänka mig Hankock, men den hade han sett, han ville se Batman som jag såg igår. Ända alternativet var då nya Mumien, men jag har knappt sett dom gamla så vi strunta i det. Vi tog en fika efter maten och prata lite om allt möjligt förutom hockey faktiskt. Det har varit en hockeyfri dag idag, kan vara skönt som omväxling, det närmaste jag kom hockey idag, var när jag träffa några vänner som hade sett artikeln i mitt i.
Efter fikat drog vi förbi O´learys en stund, träffa lite bekanta och hängde lite. Sen vart Hardy trött och ville åka hem i sin otroligt (förlåt) inte vackra bil.
Hardys bil som är en snorgrön WW polo från tidigt 90 tal, kallar vi emellanåt den gröna faran.
Den är bra på alla sätt och vis, men det är just färgen som kanske inte är så het! Men han skjutsade i alla fall hem mig och det är jag tacksam för. Jag älskar gröna faran!
Nu är jag hemma och skall strax sova, i morn blir det hockey igen då Huddinges 94or möter Helsingfors tror jag det var!

Jag önskar er alla en god natt!
Fredrik Nygren

No comments: