Tuesday, August 26, 2008

Mitt Huddinge!

Då var det dags att se resultatet från artikeln, jag vart nöjd och Erica som har skrivit den har gjort ett kanon jobb!
Här är resultatet av texten:
Utvald av NHL-proffset!
Huddingbon Fredrik Nygren har handplockats av NHL-proffset Michael Nylander för att bli hockeytränare i Washington. – En sådan här chans kanske man bara får en gång i livet, säger 25-åringen.

I våras ringde det på Fredrik Nygrens telefon. I andra änden satt hockeystjärnan Michael ”Nyllet” Nylander med ett jobberbjudande som ungdomstränare i sina söners klubb Maryland. – Jag hade hört att Fredde hade visat framfötterna inom Stockholmshockeyn och ville ha nothing but the best, säger Washingtonproffset på klingande svengelska.
Några snabba skär senare ansluter han sig till sina söner medan deras nyrekryterade tränare preparerar en straffövning i mittcirkeln. Ispasset på hemmaplan är ett av de sista innan sommarsemestern är över. Om ett par veckor flyger familjen tillbaka till Washington. I samma veva går Fredrik Nygrens flyttlass från Huddinge till det stora landet i väst – något som krävde viss övertalning.– Jag hade aldrig varit i USA och kände ingen där så jag oroade mig över den sociala biten. Först efter flera veckors diskussioner insåg jag att jag kanske bara får en sådan här chans i livet, säger 25-årige Fredrik som är skolad i Flemingsbergs IK.
I våras åkte han över till Washington på en provvecka. Han bodde hos Nylanders som snabbt fick honom att känna sig som hemma. Det vanliga Svenssonlivet – med läxläsning, skolskjutsning och nattning – satte snabbt en normalstämpel på NHL-familjens stjärnstatus.– Det kändes väldigt svenskt hemma hos Micke. De köper grejer på IKEA och lagar svensk mat, berättar Fredrik och tillägger att hockeystjärnan dessutom är en grym kock.
Under vistelsen fick han visa vad han gick för genom att hålla i två träningspass. Testet gick vägen, trots vissa språkliga blunders.– Jag var med som tolk. Vid ett tillfälle ritade Fredrik på taktiktavlan samtidigt som han förklarade på svenska, barnen bara satt där och kollade undrande på honom, skrattar Michael Nylander som redan har en påtagligt kamratlig relation med sin nyrekrytering.
”Nyllet” har själv hittat tillbaka till formen efter en axeloperarion. I höst börjar jakten på Stanley cup-bucklan. NHL-proffset, som är fostrad i Huddinge hockey, kommer dock att följa Fredrik Nygren och sönernas framgångar från läktaren så ofta han hinner. Det bästa rådet han kan ge sitt tränarfynd är att skaffa ett rejält lager skinn på näsan. I USA låter man barn få provspela redan från femårsåldern och den stentuffa atmosfären medför en drös aggressiva hockeyföräldrar.– De är galna! Det har gått så långt att man har tvingats införa en policy som innebär att föräldrar måste vänta i minst 48 timmar efter en match innan de får ringa till tränaren. Allt för att de ska hinna lugna ner sig, berättar Michael Nylander. Själv lovar han dock att ta det med ro om sönerna skulle bänkas.
Fredrik Nygrens mål blir nu att befästa Washingtonbaserade Marylands position som en av toppklubbarna inom amerikansk ungdomshockey.
Om tio år siktar han på att stå i Globens tränarbås.– Drömmen vore att träna Djurgården i elitserien – med Micke som hjälptränare, säger tränarlöftet och avfyrar ett leende mot sin världsberömda headhuntare.

Den kommer även finnas i sin helhet på denna adress:

Idag började jag med att packa en ny kartong och sen hade jag lite grejer att fixa. Sen vart det en lunch på O´Learys och sen var jag och shopade några t-shirts och skivor. Sen dök det upp lite privata problem, men förhoppningsvis löser det sig snart.
Det verkar även som att jag kommer åka hem 8-10 i dagar i Jul och förhoppningsvis hinna se lite Svensk hockey! Jag väntar i dagsläget på visumet sen bär det nog av nästa vecka.

Båda mina lag hade tunering i helgen som var, och vann 2 matcher var och förlorade 2.

I morgon ska jag träffa Maria som ska hyra min lägenhet när jag är borta.

Best Regards,
Fredrik Nygren

5 comments:

Anonymous said...

Haha Fredde vilken kändis du har blivit är med huddinge mitt i o allt ! :D

Fredrik Nygren said...

Haha, det är du som är kändisen Tärnan!

Anonymous said...

skön hook på klubban =D

Anonymous said...

Vem är Emil?

Anonymous said...

Handplockad av Sofie Waxin menar dom väl....