Wednesday, August 27, 2008

Ödets väg!


Dagens bild blir på mig och Björne "Bilmeck" Bondesson eller Kapten Kaos som Stippe kallar honom från gamla Flempan tiden, many years ago. Nedan förstår ni varför!

09.50 ringer mobilen, Gurra ringer och kollar läget, kändes kul då vi inte har pratat på länge.
Sen kom Micke förbi som är en vän och pappa till en gammal adept till mig, vi åkte till Hagsätra och kolla lite hockeyprylar, Easton S17 klubbor 2899? Helt sjuk! Hur f-n kan en hockeyklubba kosta det? Jaja, sen till O´learys och en lunch med mycket hockeysnack och vi konstatera det jag skrev för några dagar sen att norr serien för 94or i Stockholm ser RIKTIGT tuff ut, vi konstatera även att södra serien ser betydligt behagligare ut. Detta säger även Huddinge folk som hellre hade spelat i norr då det blir roligare matcher.

Sen vart det lite snack om 93or, BJ, Amerikansk hockey konta Svensk, osv...

1-2 timmar senare åkte jag till Björte och hans bilmeck, var tvungen och kolla om han kunde fixa kofångaren men inte det inte. Sen till Tyresö och lite privat träning, dagens tema var anfallspel och målskytte.

Väl hemma igen vid 18.00 så satte packandet igång på allvar, tro det eller ej, men nu är jag uppe i 12st flyttkartonger, och Maria skall ändå hyra möblerat!

Man samlar på sig mycket saker med åren, sen kom mamma förbi och hjälpte mig lite, och sen dök Maria upp runt 19. Det känns så himla bra, hon vill prova på livet i Stockholm och tycker 8a mån är lagom, jag blir borta 8a månader och vill hyra ut lägenheten så länge. Sen vill hon ha möblerat och ja vill inte packa ut hela lägenhetn, sen tycker hon det är ok om ja lämnar lite småsaker, typ filmer och så, och det gör jag gärna!

Så man kan säga att det var ödets väg att hon hyr av mig!

Jag funderade i dag på att åka ner till malmö i mellandagarna, efterssom jag är hemma från USA då och som jag skrev här om kvällen så vore det kul att följa Folke Lindström på plats.

Så om det är något av lagen som behöver en ass coach så får ni höra av er!

I morn blir det nog en lunch med en ny bekant vi får se vem, blir spännande!

Cheers!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Faan vad najs..
fartfylld dag med andra ord !!

Fredrik Nygren said...

Jag glömde att skriva att ja träffa dig idag!
Berättar om vår tennis match sen (om ja vinner)!