Friday, August 22, 2008

En tätort på en slätt!


Då ringde klockan igen tidigt i morse, samma morgonrutiner som dagen innan.

Köer på Essingeleden, 07.50 framme i Väsby, 08.00 ute på isen.

En rolig dag i Väsby då laget helt klart såg bättre ut än igår, bättre fart och mer fokus på övningarna.


Det kommer bli en riktigt tuff Norr serie för 94orna i Div.1 i år.

Lagen som är med är: DIF, D/E, Stockan, Aik, Väsby, Arlanda (Almtuna), Skå IK och Spånga.

Av dessa 8a lag är det bara 4a som går till Div.1 nästa säsong, och 5an får kvala.

Blir ett riktigt getingbo, vill egentligen inte hålla på att tippa och gissa utgången det får andra göra. Men tyvärr så tror jag att Spånga och Skå får väldigt tuffta att klara en Div.1 plats till nästa säsong. Dock inget ont om dessa 2 lag!


Jag hoppas ju så klart att Stockan klarar sig vidare pga av min bakgrund där, sen vore det kul om Väsby kunde knipa en plats efterssom jag tränar dom ett par dagar till innan jag åker.


Det känns faktiskt riktigt trist att lämna 94a kullen, när jag ger mig av till USA. Det är en spännande kull som jag följt under 4a år på nära håll. Många duktiga 94or finns det i landet och jag är övertygad om att många av dessa kommer gå långt.


Vidare idag så har jag mest tagit det lungt, borde packat lite kartonger men har inte orkat, är dock uppe i 8a st nu!


Kollade även DIF-Jokerit på tv4 sport, DIF vann vilket glädjer mig.

Min vän Dick vart även matchens lirare, Grattis!

DIF kan blir bra i år!


Pratade även med Stippe idag som är en god vän och en duktig hockeytränare, vi planerar en camp i Lettland till nästa sommar och detta fick Nyköping tidingen "Frotté" nys om direkt. På Gert Fylkings lista kan man läsa följande:

9. Stefan ”Stippe” Pettersson. Har haft sin egen hockeyskola som har varit så populär att den ska exporteras till Lettland. Ge karlen ett stippe-ndium kära kultur- och fritidsnämnd!¨


Funderar på att ställa klockan på 04.00 istället för 06.45 i morgon bitti, vill ju se Perssons framgång vid pingis bordet, vågar man hoppas på en första guldmedalj?

Skulle sitta fint i alla fall!


Avslutar med att citera Winnerbäck från låten en tätort på en slätt:

En dag lämnade jag allt, man kunde låta tiden vara.

Det känns som andra sidan jorden vi kanske hade alla svaren.


Good Night!

Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

Fredrik Nygren va ska man börja?! en riktig underbar människa samt en riktigt bra ledare och förebild i båset och lång väg utanför hockey rinkarna.. all lycka till han som har nånting stort på gång // Från Söder Om Söder

Albin Tyllgren said...

Hur längre ska du vara iväg Fredrik ?


//Albin

Anonymous said...

8 månader sen kommer ja hem, sen får vi se om ja trivs och så.
I så fall får ja stanna 3 år om ja vill!