Sunday, May 5, 2013

Sommaren kommer!

I dag kändes det verkligen att sommaren var på väg och trots att jag var i ishallen under 8 timmar så kände jag en solig lycka inombords. Kanske med lite hjälp av gårdagens Bruce Springsteen konsert.

Jag såg för andra gången i mitt liv honom live och denna gång var det på friends arena som är ett imponerande bygge. Men tyvärr känns det som att arenan vart klar 2 år för tidigt då allt omkring arenan känns långt i från klart. Bruce fyller snart 64 år och rockar loss som en 20 åring, han är grym och väcker en längtan tillbaka till USA i min kropp. I går kände jag verkligen att jag saknar mitt liv i USA, inte för att jag vantrivs hemma men att minnas tillbaka för en stund var underbart.

I morgon drar vi igång våran riktiga försäsong och nu är det dags för spelarna att visa att de är beredda att ge järnet och vill ha mycket speltid i höst. Vi drar igång på Lidingö med fys och is vid 17.30.

Fredrik Nygren

No comments: