Tuesday, May 21, 2013

I am shipping up to Boston!


VM finalen vart aldrig den där nervkittlande upplevelsen som en final i et VM brukar vara. Det kändes aldrig riktigt nervöst i matchen även om Schweiz var det klart bättre laget första 10 minuterna. Sen undrar man ju spontant varför de inte ställer en målvakt som höll nollan i semifinalen. Men Gerber har också spelat riktigt bra så det var väl kanske förståeligt till en viss grad. Men riktigt kul att vinna VM och det är viktigt för hela den svenska hockey nationen, nu får vi en ny energi att jobba vidare med utvecklingen av svenska ishockeyspelare.

I morgon åker jag till USA för att ta del av den amerikanska hockeykulturen under några dagar med 2 inbokade slutspelsmatcher i NHL (Rangers-Boston) och även ett möte med en intressant hockeykontakt i Boston. Det ska bli riktigt kul att komma tillbaka till USA som ändå måste ses som mitt andra hemland där jag bodde i exil under drygt 2 år. Nu är det snart 2 år sen jag var där senast och denna gång får jag vara i Boston och New York som är två av de absolut bästa städerna i hela landet. Har jag otur så blir det bara en NHL match då Boston leder med 2-0 i matcher över Rangers och jag hade prickat in Game 4 och 5, men förhoppningsvis lyckas Rangers vinna en av de två hemmamatcherna som nu väntar även om Boston ser både tyngre, starkare och bättre ut. 

Fick även ett roligt samtal i dag där en pappa ville berätta att sonen hade svarat mitt namn på frågan vem som han tyckte var den bästa tränaren han har haft. Frågan hade kommit från en lagledare som var på jakt efter en ny tränare till sitt lag. Sonen spelar inte i Täby utan i en av elitserieföreningarna i Sverige. Alltid kul med lite positiv feedback. 

Fredrik Nygren

No comments: