Wednesday, May 29, 2013

Golf med Billy!

Vi vart precis klara med 18 hål och det gick väl sådär för båda. Väldigt ojämnt spel som vanligt med höga toppar och djupa dalar.

Jag trodde dock att jag kände Bill rätt bra och när han berättade att han aldrig blev irriterad eller sur på golfbanan så kändes det som att det skulle bli en ganska lugn historia. Men ack så fel man kan ha, det visade sig visst att även Bill kunde bli arg. Jag har nog aldrig hört så många svordomar på engelska kommit ur en person på en och samma gång och jag kunde inte hålla mig från skratt. Jag skrattade så mycket att tårarna rann ur ögonen på mig. Jag visste inte ens att Bill kände till alla dessa ord och med tanke på att han sa att han aldrig blev sur enligt honom själv så kom det verkligen som en chock.

En rolig och händelserik runda att minnas blev det i alla fall.

Fredrik Nygren

No comments: