Friday, May 10, 2013

Hockey VM!

Vilken vecka de har varit, med ett strålande varmt väder och så har hockey VM dragit igång också. Då står man mellan 2 val, sitta hemma och kolla hockey eller vara ute i det fina vädret. Jag har mest prioriterat det sistnämnda då jag har dammat av golfklubborna och tränat mig inför morgondagens tävling på en 50-års fest. Detta blir min livs första golftävling och det ska bli riktigt kul.

Men visst har jag hunnit med några VM matcher också. Ett ganska svagt svenskt landslag jämfört med många andra år som egentligen har presterat de man hade räknat med. I går under Kanada matchen fick vi se två rätt tydliga svar. Det första är att Kanada troligen vinner VM Guld och det andra är att Sverige troligen åker ut i kvarten. Tyvärr i sådana fall, men trots påfyllning med Sedinarna och Edler så räcker det inte mot Kanada om det blir dom i kvarten. Ska vi ha någon chans mot Kanada i detta VM så tror jag att vi måste spela mycket enklare mot dem. Det var alldeles för segt och kladdigt i gårdagens match och man försökte med många saker som helt enkelt var för svåra.

Men vi får hoppas att Sedinarna tillför en ny energi i laget och att alla höjer sig några snäpp. Då har vi möjlighet att slåss om medaljerna. Landeskog är bra, han tillför mycket energi i laget och tar mycket av skitjobbet framför mål men det krävs att alla kavlar upp armarna och jobbar stenhårt.

Det har även varit en hel del träningar med Täby och det fokuseras mycket på ben, bål och kondition på fysen. På isen jobbar vi med olika mindre övningar med många moment.

Fredrik Nygren

No comments: