Sunday, May 12, 2013

Guldkant på Golfrunda!

Toste Hedlund fyllde 50 år och anordnade en stor fest som även innehöll en golftävling för 50 personer. Min livs första golftävling och nerverna var på helspänn. Men de släppte snabbt när jag och mitt härliga lag tog oss fram längs banorna. 4 hockeygubbar med olika styrkor på banan skulle visa sig vara en vinnande faktor i Jubileumstävlingen på Wermdö GK.

Vårt lag skrapade ihop 93 poäng (2 bästa poängen i på varje hål) och den som var närmast oss hamnade strax under 90. Så vi gjorde det väldigt bra och jag med mitt höga hcp kunde säkra rätt många 4 poängare. En kul tävling som gav mig ny energi för en säsong med mycket golf och ett rejält sänkt hcp när sommaren är slut.

Helgen avslutades i Rimbo på WNC camp och det gick riktigt bra på isen!

Fredrik Nygren

No comments: