Friday, May 17, 2013

Svensk semi!

Jag får lov att äta upp mitt förra inlägg när jag var övertygad om att Kanada skulle vinna VM guld och detta på bekostnad av Sverige i kvartsfinalen. Det glädjer mig mycket att jag hade fel och det glädjer mig även att Sedinarna visade vilka duktiga hockeyspelare de är.

Kanada ställde upp med en pytteliten box och fick släppa in ett mål på grund av det. Boxplay igen och man går på samma nit igen och släpper in en kopia av det första målet.

Giroux visade dock hur man tar ut sin ilska på rätt sätt. Han åker ut 2 minuter och blir riktigt förbannad på domslutet som leder till Sveriges 2-1 mål. Nästa byte går han ut med en enorm revansch lust och sätter dit kvitteringspucken.

Men vad gör väl det när Sverige vinner på straffar. Loui gör en riktigt bra straff och Sedinarna två riktigt dåliga innan det är dags för kvällens kanon när Pettersson laddar ett slagskott som sitter.

En skön seger som tystar vissa kritikers eviga gnäll på Mårts och hans spelsätt. Glöm inte att alla spelsätt är vinnande precis som alla spelsätt kan vara förlorande. Det är viljan och insatsen hos individerna som avgör hur bra spelet kommer att funka.

Fredrik Nygren

No comments: