Friday, May 24, 2013

En heldag i New York!

Vilken härlig dag det vart igår då vi tog en roadtrip till New York och match 4 mellan Boston och Rangers. Vi hoppades verkligen att rangers skulle vinna gårdagens match så att vi kunde få se en game 5 i Boston.

Jag och Raffe hyrde en cab och hoppades på att vädrets makter skulle vara med oss. Vi åkte tidigt på morgonen i ett rätt mulet Boston men kunde under vägen möta ett soligare New York där vi äntligen fick caba ner och känn vinden i håret med Bruce Springsteen på högsta volym. Vilken livsglädje man kände då.

Väl i New York åt vi en god lunch på puben som är på bilden och laddade en stund inför kvällens match. Sedan gick vi runt på stan och kilade lite. Sen kom regnet som verkligen öste ner. Men ingen fara under taket och vi hade det bra ändå. En snabb middag och sen iväg till ett slutsålt Madison Square Garden där rangers var piskade att vinna för att inte åka ut slutspelet och för att vi skulle få se en femte match i Boston på lördag.

Sämsta tänkbara start där Boston var det klart bättre laget och där man också tog ledningen med 2-0. Men Rangers kom tillbaka och kunde vända och vinna matchen i förlängning. Trots att jag håller på Boston så var jag väldigt glad att rangers vann så jag nu får uppleva en till match som Boston kommer att vinna. En grymt rolig match att få uppleva på plats och jag hoppas att lördagens match blir minst lika underhållande.

Sen tog vi bilen hem till Boston genom ett regnigt USA.

Fredrik Nygren

No comments: