Wednesday, November 2, 2011

Oscar Croon!

I dag kom min gamla adept Croon från stockan 94 förbi hallen och hälsade på. Jag passade på att lämna ett rekemendationsbrev som jag hade skrivit till honom. Han ska nämligen söka sig mot staterna och då kunde jag passa på att berömma alla hans kvalitéer. Sen gick vi förbi centrum och träffade en annan gammal adept från samma lag, Oscar Arfelt som även han är sugen på USA.

Höstlovscampen rullar på i Tibble ishall och många är de spelare som jobbar och sliter hårt. Pierre (bilden) gör ett kanon jobb med målvakterna medan jag, Raffe och humlan hjälper utespelarna till att förbättra sina hockeykunskaper. Vilken glädje och energi de sprider spelarna från såväl Täby, Djurgården, Sde, Väsby, och Österåker.

I morgon åker Team 97 och jag till Linköping för årets upplaga av Folke Filbyter.

Fredrik Nygren

No comments: