Wednesday, November 9, 2011

American Style!


Nu börjar man minnas vardagen i USA när jag har börjat träna en spelare privat mer intensivt i veckorna. Det är riktigt kul och spelaren i fråga är väldigt ambitiös och intresserad så det gör det extra roligt. Samtidigt som detta så har jag nu 3 olika saker på gång i USA över sommaren och denna gång lutar det åt Boston och Washington DC. Perfekt för mig då Boston är min amerikanska favoritstad och i Washington känner jag både staden och många människor.

I går kunde jag koppla bort hockeyn helt (nästan i alla fall) då jag hade en ledig dag för mig själv. Lugnt och skönt att andas ut och försöka friskna till från den förkylning som jag har gått runt med i drygt en vecka. På kvällen tog jag en långpromenad på 7km i Huddinge och njöt av den fina höstkvällen, när jag gick förbi Björkängshallen så tänkte jag kika in och se vad som hände där inne, men ångrade mig och vände tvärt därifrån.

Många spelare verkar ha drabbats av sjukdomar då jag i kväll saknar otroligt många spelare i både 96 och 97 i deras respektive matcher mot Aik och Göta. Blir tufft, men inget annat att göra än att åka dit och försöka spela till sig 3 poäng i respektive match.

I dag får vi tillbaka en spelare som har varit avstängd i fyra matcher för ett liknande uttalande som precis hände i Elitserien där spelaren i frågan fick 3 matchers avstängning. Konstigt nog så bestraffas barn och ungdomar lite hårdare än vuxna välbetalda proffs i denna fråga. Märkligt kan jag tycka då barn lättare gör misstag än vuxna. Men det är bara att bita i det sura äpplet och lära sig av sina misstag och gå vidare. Samtidigt är det ju bra att förbundet markerar mot sådana saker så att det inte upprepas igen.

Fredrik Nygren

No comments: