Wednesday, November 30, 2011

Äntligen!

En Södertälje spelare sa till mig efter kvällens match på ett behagligt avstånd, "Nu blir det en skön blogg i kväll". Jag vet inte vem som sa det men jag log lite för mig själv då jag tycker det var med glimten i ögat. Anledningen att han sa det var troligen för att vi tog 3 efterlängtade poäng i 96 serien mot just Södertälje.

Jag vet inte om det blir en så skön blogg men det var en efterlängtad seger då vi har haft en otroligt jobbigt period med många uddamålsförluster och många tappade ledningar på sistone. Men i dag studsade pucken vår väg i stället även om vi hamnade i ett 0-2 underläge tidigt i första så lyckades vi vända och vinna matchen med 3-4. En känsla av lättnad spred sig i kroppen och gladast var nog vår lagkapten som efter matchen beskrev sina känslor för sina lagkamrater.

Men nu måste vi visa oss själva att det inte är någon engångsförtelse utan att vi gillar att vinna och är långt i från mätta.

Innan matchen var jag ute i Nykvarn och hälsade på min pappa ute på hans gård, vilket var mycket trevligt.

Fredrik Nygren

No comments: