Tuesday, November 29, 2011

Melissas story!


I går tog jag en dag ledigt från hockeyn och såg Melissa Horn på Cirkus som berättade om hu hon började uppträda som artist. En väldigt intressant historia som påminner om den jag skrev i mitt förra inlägg om små marginaler för att hitta rätt.

Hon gick på en estetisk skola och spelade väl lite gitarr då och då utan att vara någon stjärna, däremot så var ju hennes mamma en känd artist i sina yngre dagar. När Melissa var 17 år så skulle hennes gymansieklass uppträda på Cirkus i Stockholm och hon hade inte tänkt att vara med på det uppträdandet, men hennes lärare hade andra planer och föreslog henne som en av tre tjejer som skulle spela varsin låt på gitarr. Melissa velade fram och tillbaka men bestämde sig till slut för att spela "Långa Nätter" som i sin tur ledde till ett skivkontrakt och i dag sju år senare så är hon en av våra mest älskvärda artister i Sverige.

Helgen som var bestod av många matcher där pucken mest studsade stolpe ut för vår del, men på Söndagskvällen avslutade vi ändå med ett 3-3 resultat mot Djurgården 97 som kändes som ett bra resultat. I morgon åker vi till Södertälje med Team 96 och nu är det dags för en tre poängare igen.

På Lördagen träffade jag mina gamla spelare Wille Westlund och Fredrik Widén (Bilden) i Färjestads BK då de var på besök i Björkängshallen. De lyckades slå både Huddinge och Södertälje på straffar i helgen, grattis boys.

Fredrik Nygren

No comments: