Saturday, March 7, 2009

Turist!


I dag såg jag mer av Washington DC på några timmar än vad jag har gjort under hela min tid här. Min far och jag åkte ner Downtown och började med en kaffe och lite vandring i Georgetown som är en väldigt fin del av staden.

Efter 2 timmar åt vi lunch för att sedan bege oss till en mer central del av staden. Vi hamnade utanför Vita Huset och tog lite foton, sen vart det museum.

Historiska där vi såg lite all möjligt från bilar till vapen.
Naturhistoriska vart nästa anhalt där vi stötte på uppstoppade djur från Jordens alla hörn och Dinosaurie skellett.

Vid 4a tiden var det dags att bege sig hemåt igen där vi åt en god middag och spelade billjard på kvällen.

Jag och Jason utmanade far och Scott, och ungdomarna vann så klart med 10-5, en förkrossande seger som tog hårt på de lite äldre herrarna.

Tack och hej!
Fredrik Nygren

No comments: