Tuesday, March 24, 2009

Hockey skador!

Då var man skadad igen som vanligt när man spelar hockey.
Nej, det är ingen fara med mig, men i dag på våran Clinic stod jag snett bakom mål och pratade med en spelare. Helt plötsligt träffade något hårt min armbåge, och det var så klart en puck.

Utan skydd gör det rätt ont att täcka ett slagskott med armbågen, så jag har en liten svullnad och smärtor, men det går över snart.

Annars gick båda grupperna bra i dag, med ett extra plus till den äldre.

Båda passen såg lika ut och vi jobbade med lite olika saker, med ett litet tema att skydda puck.
Uppvärming 1 mot 1 med skydda puck som fokus, sedan skridskor med frekvens och snabba starter. Sedan delade vi upp grupperna och Christian jobbade med direktpassningar och motagningar. Själv jobbade jag med olika teknikövningar med klubba och skridskor.

Nu till något helt annat!
Det var ett tag sen nu, men jag tog en titt igen på alla 94a spelare som är uttagna till det första vårlägret för tv-pucken. En ålderskull jag har jobbat med i 4 år och ser som en väldigt stark och bred kull i hela Sverige. Jag tycker de ansvariga har gjort ett rätt bra jobb då de har tagit ut spelarna, men jag saknar några namn. Jag hade bland annat velat se Oscar Croon på detta läger då han är en lirare utöver det vanliga. Men alla ni som inte har kommit med, stå på er och jobba hårt eran tid kommer snart.

Nu är det dags att sova igen!
Fredrik Nygren

No comments: