Tuesday, March 31, 2009

Mer hockey!

Vissa dagar är det ingen och hockey alls och vissa dagar är det desto mer. I dag spenderade jag 3 timmar på is.

Först i morse hade jag en lektion med en spelare från 97orna. Vi jobbade mycket med frekvens och snabbhet på små ytor. Jag tyckte han gjorde framsteg och kämpade på bra.

Sedan vart det en lunch på Panera med soppa och bröd.

På eftermiddagen planerade jag kvällens clinic träningar och spenderade lite tid framför datan och svenska sport nyheter. Nicklas Falk förlängde med DIF i hockeyn, och det känns kul att han gör sin 15e säsong i DIF då 15 är mitt tur nummer, så det kanske bådar gott för nästa säsong.

Sen var det alltså dags för clinic där vi i dag jobbade med klubbteknik och lite helplansövningar. De var 2 roliga och krävande ispass som spelarna uppskattade.

Nu är det dags för sängen, tidig lektion i morgon!

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: