Sunday, February 1, 2009

Tråkigt!

Nyss hemkommen från Micke där jag såg Bangok Dangerous, helt ok film med Nocholas Cage! I dag var jag i Philladelphia och spelade mot little flyers med båda lagen.

97 var först ut och vann med 5-0 efter en bra lag insats.

96 spelade en jämn och tuff match tills dommaren bestämde sig för att ge sig in i leken på allvar. Första utvisningen i början på andra perioden sker när våran spelare ramlar och råkar fälla sin egen spelare som också ramlar, inte en motståndare i närheten. På detta powerplay gör dom 2-1.
Ett antal underliga utvisningar och mål senare leder dom med 5-1 efter 2 perioder.

Dommar insatsen kan vara den sämsta jag någonsin har sett under mina år som coach.

I 3e försöker vi komma tillbaks och vinner perioden med 2-1, slutresultat 6-3 till Little Flyers.

Dommarens andra jätte tabbe sker när han tar 3 utvisningar för hemma laget men efter ett samtal med deras coach ändrar sig och bara tar 1.

Nu ska jag sova!
Fredrik Nygren

No comments: