Monday, February 16, 2009

Long Island!

Hemma igen från Long Island.

Det var en intensiv resa som började med ett flyg från Baltimore.
Sen till hotellet och vidare till första matchen.

Vi spelade mot 2an i serien och vi ligger 3a, första matchen var vi riktigt bra och spelade jämnt. Men dom ledde ändå i slutet, men med 1.30 kvar av matchen tröck vi in kvitteringen. 2-2 slutade då matchen.

På kvällen slkulle vi äta middag på hotellet, 7.15 satte vi oss till bords och beställde, 10.15 hade vi fortfarande inte fått maten. Därför beställde vi pizza i stället! Skandal av Hilton Hotell att bara ha en långsam kock.

På natten stördes jag av en folkmassa på samma våning som hade fest, så jag satte på min Ipod och kunde då somna till slut.

EFter 5 timmars sömn var det ny match och denna gång spelade vi bedrövligt och förlorade med 5-1 mot samma lag.

Serien är nu klar och vi hamnade 3a, slutspelet är om 2 veckor.

Sen åkte jag bil hem och sov lite i bilen. Vi tog en väg igenom New York, så nu har jag officiellt varit där och sätt Manhattan!

På kvällen hade vi träning med 96 laget som gick bra, i slutet spelade vi smålagsspel och jag Peter Bondra och André bildade en vass formation.

Nu är det film dags, sen sängen.

I morgon lektion på förmiddagen.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: