Monday, February 23, 2009

Crosby!

I dag vaknade jag hemma hos Nylanders, 8.20 då Micke och Alex hade gått upp strax innan.

Så vi åt frukost och pratade lite om hans match i dag mot Pittsburgh. En tallrik Havregrynsgröt och ett par mackor senare gick han ut på en 15 minuters promenad.
Sen duschade han och åt en ordentlig portion med pasta och köttbullar innan han gav sig i väg till matchen. Jag stannade en stund och kikade på internet innan jag gav mig av till Starbucks.

Sen bar det av till matchen i en limo som en i 96 lagets föräldrar hade hyrt för hans födelsedag som firades i en louge på matchen. Det var ett mindre gäng på 7-8 killar och deras föräldrar. Matchen vann Caps med 5-2 och spelade en bra match i dag. Micke fixade även min Crosby tröja signerad.

97 hade träning i dag och jag fick ledigt för första gången i år pga kalaset på Verizon Center. Så Dan höll i träningen.

Nu väntar en intensiv vecka för 97 laget som ska spela slutspel nästa helg.
Vi är lediga i morgon och tränar Tisdag, Onsdag och Torsdag för att sedan spela första matchen på Fredag.

Jag är trött nu och tänkte lägga mig och läsa lite!

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: