Wednesday, January 7, 2009

Verizon Center!


I dag tränade jag lite för första gången sen jag kom tillbaka till USA, lite mage, rygg, bröst och armar. Sen vart det en lunch på panera, soppa och bröd.

Sedan bar det av till Verizon Center där Team maryands 97 lag skulle spela match mot ett select lag från Quebec.

Matchen startade klockan 3 och spelarna var nervösa och spända inför matchen och det är förståeligt när de får chansen att spela i Caps hemma arena.
Vi startade segt och sömningt men fick ändå ledning i boxplay och sedan trummade vi på och gick upp till 6-1.

Sedan slappnade vi av lite och bjöd på ett par mål men kunde ändå vinna med 8-5 till slut. En rolig upplevelse för alla inblandade.

Middag efter matchen och sedan dags för Caps mot Philly. Caps vann i kväll på straffar och Victor Kozlov vart matchvinnare med sitt straff mål.

Nu är jag hemma igen och ska krypa till sängs!

Sov gott!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Hur är det att vara tillbaka? Hunnit med någon januarirea i Montgomery?? Här hemma kämpar Leiah på med skridskorna och börjar bli ganska stabil. Vi har kört 4 ggr och det blir lite bättre hela tiden :)

Anonymous said...

Läste precis lite kloka ord av DIFs nya tränare Andrée Jeglertz som jag tycker ligger ganska nära din tränarfilosofi:

– Det låter sjukt, men det är inte segrarna som driver mig. Det är utvecklingen, att aldrig vara nöjd. Jag vill se att vi blir bättre på någonting hela tiden. Högerbacken blir lite bättre varje år. Vi gör fler mål och släpper in färre. Har man den inställningen, då kan man vinna en match 3–0 och ändå känna efteråt att visst, det var bra att vi vann men vi kan bli bättre på tio saker. Jobbar man efter prestationen, då kommer resultaten också. Vänder man på det, då är risken att prestationen blir lidande.

Här är hela artikeln
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/djurgarden/article4126665.ab