Wednesday, January 28, 2009

Polisen!

Hej hopp!

I dag vart jag stoppad av polisen för första gången för enligt dom en felaktig omkörning, som enligt svensk lag hade varut godkänd.

Bilen framför kör i 30 på 50 väg och jag kör om med mycket fri sikt men då är bilen bakom mig förstås en polis bil. Jag blir stoppad och dom vill se mitt körkort som jag bara har från sverige. Detta gillar dom inte och frågar mig hur länge jag har varit här. 4 månader säger jag och sa att jag trodde det gällde i 6, men enligt dom bara 1. Så dom bad mig skaffa ett amerikanskt och tackade för sig.
Mycket vänliga poliser denna gång, mycket tack vare att William och Alex var i bilen tror jag. Så inget böter eller någonting!

Tack för det!

Annars var det träning i dag som gick bra, jag hade möte med 96 laget om innerbörden om att tillhöra ett Team!

Jag läste upp följande för dom som passar in bra på en lagidrott som ishockey:

"Ett viktigt jobb skulle utföras och alla var övertygade om att någon skulle göra det. Vem som helst kunde ha gjort det, men ingen gjorde det för det var allas jobb. Alla tyckte att vem som helst kunde göra det men ingen insåg att alla inte skulle göra det. Det hela slutade med att alla skyllde på någon när ingen gjorde vad vem som helst kunde ha gjort."

Annars har det vart en snöig dag och de flesta skolor har varit stängda.
Skolorna stänger på grund av det dåliga vädret då folk inte kör så bra i snö och däcken inte är dubbade.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: