Tuesday, January 20, 2009

Pond Hockey!


"The game as nature intended"

I dag vart jag inbjuden att spela hockey på en kanal här i DC med några spelare från mitt lag. Jag tackade självklart ja då det är väldigt kul att spela hockey utomhus.
Isen var faktiskt helt ok trots plus grader i luften, jag fick höra att det var 10 år senast det var möjligt att åka skridskor utomhus på natur is i DC.

Efter detta åkte jag till Rockville och hade en lektion med en spelare från 97orna. Det gick bra och vi jobbade mycket med hans skridsko åkning, efter det stannade jag kvar i hallen 3 timmar och umgicks med Drew och Grady i Pro Shopen.

Nu är jag hemma igen och sa titta lite på tv innan jag går och lägger mig, i morgon har jag 3 lektioner med start kl.9 på morgonen. På kvällen har lagen träningen också, så det kan bli en lång dag!

Hej då!
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Hur är det att bo i den amerikanska huvudstaden en dag som denna?! Jag är allt lite avundsjuk på dig som får vara med när historia skrivs!! Berätta!! Kommer man fram på gatorna i överhuvudtaget?!

Kramar trött svägerska