Sunday, January 4, 2009

Back in action!


I helgen har vi börjat träna med lagen igen och det känns roligt och inspirerande att vara tillbaka. Vi hade 2 ispass med båda lagen i helgen som bestod av mycket teknikträning. Annars har jag haft en lugn helg med mycket jetlag och förkylning.

Har varit väldigt trött mest hela tiden. Men jag tror att jag börjar hitta tillbaka till amerikansk tid. I går var jag på ett nästan fullsatt Verizon Center och såg Caps vinna mot Rangers med 2-1. En bra och tight match.

Men jag njuter ändå av att se stämmningen på Hovet i Stockholm på DIF TV, när ett fullsatt Hovet med drygt 8000 personer och en klack på 2600 gör allt för att heja fram Djurgården. Synd bara att DIF förlorar med 2-1.
Jag känner en rädsla och panik inför ett eventuellt kval, DIF riskerar att åka ur Elitserien. Det får bara inte hända.

Det är så mycket åsikter och tankar som går igenom mitt huvud när jag tänker på detta så det skulle ta en hel dag att sammanfatta det. Därför väljer jag att undvika detta. Men jag skulle bli oerhört glad om dom rycker upp sig och undviker kvalserien.

Kul också att Patrick "Sillen" Cehlin har gjort debut i a laget, 17 år gammal och en otrolig talang som har tränat sig till den han är i dag. Jag hade som förmån att få se honom som liten grabb när jag började min tränarkarriär i Flempans 91or. Som assisterande tränare och lärling fick jag då följa honom och många andra duktiga spelare på nära håll.

Jag minns när han en gång sa till mig som 15 åring att han började tröttna på all teknikträning han hade gnuggat sen han var 6-7 år med Roger Dahlström. Men då sa jag att utan den hade du aldrig varit så här bra. Jag vet att han är väldigt tacksam för det jobb Roger la ner på honom och de andra spelarna i dag.

Återigen är det bekräftat att med talang och ett oerhört hårt jobb så går man långt!

Nu räcker det för i kväll!
Fredrik Nygren

No comments: