Thursday, January 29, 2009

Skillnader mellan USA och Sverige!

I USA handlar det om att laget ska vinna matcher med hjalp av alla medel som gar.
I Sverige handlar det om laget och att individen ska kanna en trygghet i sitt lag En for alla, alla for en!
I USA handlar det aven om att individen ar viktigare an laget vid vissa tillfallen dar siffran pa ryggen ar viktigare an loggan pa brostet.
I Sverige handlar det aven om att utveckla individen och att ge de invider som vill lite extra utrymme for att bli sa bra som mojligt! Du ska ha kul och fa trana sa mycket som mojligt.

Jag tror bada landerna vill samma sak, men har olika satt att gora det pa.
Darfor kan det i bland bli kultur krockar, men det viktigaste ar nog att vi kan lara av varandra.

I USA ar hockey affarer och alla betalar lika mycket och ska fa trana lika mycket som de andra, och om nagon tranar mer sa ar det orattvist. Det handlar som sagt mycket om pengar har.

I Sverige ar hockey fortfarande mer en lek, som mer och mer borjar ga mot den amerikanska stilen dar pengarna styr.

Jag ar av den filosofin att de spelare som vill, oavsett niva ska fa en mojlighet att trana sa mycket de vill och fa en chans att bli sa bra som mojligt.

Jag horde har om dagen att USA ville ta efter mer av det Europeiska sattet att utveckla spelare, lata dem ha kul och trana mycket teknik i unga ar i stallet for att trana uppspel och forechecking system.

Samtidigt vill Sverigel ta efter mycet av den amerikanska stilen.

Jag klagar inte pa den amerikanska modellen, jag ger bara min syn pa skillnaden.

Det finns inga ratt eller fel.

Dagen var ratt lugn dar jag akte mycket bil och hade traning pa kvallen.

Vadret ar sno blandat med regn och nagon minus grad.

Ha det gott!
Fredrik Nygren

No comments: