Thursday, August 5, 2010

Vad tror du?

En hockey fri semesterdag som spenderades mycket i Stockholm stad i det fina sommar vädret som äntligen hade hittat sig tillbaka.

En kommentar i gårdagens inlägg efterlyste en analys av u16 och j18 serierna i Stockholm inför kommande säsong. Detta är verkligen svårt för mig då jag har varit borta från Stockholms hockeyn i 2 år och vet knappt hur trupperna i dessa kullar ser ut i dagsläget, men jag ska försöka sätta mig in mer i detta när säsongen drar i gång och kanske då jag kan analysera och kommentera det mer. Men i j18 blir det nog de vanliga lagen, DIF, Aik, SSK, Huddinge som tar sig vidare till Allsvenskan, sen blir det ju en 5e och det kan bli nästan vilket lag som helst.

I u16 har jag ju sett många SDE och Haninge spelare under min camp förra veckan och klart är att dessa 2 lag blir riktigt bra. Sedan tror jag även på Djurgården, Nyköping och Flemingsbergs 95 lag inför kommande säsong.

Vad tror ni? Kommentera gärna om alla och fler ålderskullar än dessa 2.

Fredrik Nygren

3 comments:

mao1970 said...

Odell Senior !
Kolla in SDE 95 gammla DE95 Ante har gjort ett fantastiskt jobb med laget och spelarna.

Anonymous said...

Jag tror djurgårns 95 kommer gå väldigt bra. Dom har fått ett par riktigt bra nyförvärv från aik och väsby. S/de blir också väldigt starka! Dom som kan ha tappat är aiks 95 förlorat en hel del tongivande spelare.

i j-18 serien tror jag på väldigt starkt på djurgårn återigen. En stor skräll bland dom 4 första i serien tror jag kan vara sollentuna. Sollentuna är en joker som jag tror kommer slå alla lag i vinter. Såg laget förra säsongen och dom var väldigt tunga att möta. Nu har dom även fått en del nya nyförvärv som är rätt bra!
S/de tror jag kommer få det väldigt jobbigt!

Anonymous said...

SDE95, DIF95, Haninge95 i denna ordning ar med all sannolikhet starkast under kommande sasong.
DIF95 kan bli starka men det kravs en hel del arbete att integrera sa manga nya spelare i laget.