Wednesday, August 4, 2010

Hockey Abstinens!

Jag har ju som sagt semester just nu innan säsongen drar i gång på Måndag, men i dag kunde jag inte hålla mig borta från hallen så jag åkte till Rimbo med Lelle från Täby 97 och tittade på en camp med gamla Hammarby tränare som pågår där just nu. Med på isen fanns 5st spelare från mitt nya 97 lag, men även många andra bekanta ansikten.

Jag och Lelle tittade på ett ispass och en halv match, det är en bra 97 grupp som håller till där uppe, jag tror även att 96 gruppen är bra men dom såg jag knappt. Det vart ett antal koppar kaffe och mycket hockey snack på läktaren och det kändes som att man var tillbaka där man lämnade för 2 år sedan. Men denna gång med fokus på andra ålderskullar för min del, men i samma ålder som sist. Det är kul och se skillnad i intensitet mellan de svenska och amerikanska spelarna där amerikanerna tränar och spelar i ett högre tempo men där svenskarna bjuder på längre anfall och mer finlir. Vilket som är bäst vet jag inte, men en sak är säker och det är att svensk hockey skulle må bättre av att införa små rinkar, hockeyn blir trots allt mer underhållande då.

Spelare och föräldrar verkar mycket sugna på att få dra i gång säsongen och det är lite Silly Season snack som dock snart går in i säsongen 10/11. En säsong som jag har höga förväntningar på och som jag verkligen ser fram emot. Jag är helt klart väldigt förväntansfull och laddad att träffa mina lag och starta säsongen på Måndag morgon klockan 08.00 på is. Tills dess får jag försöka njuta av lite ledig tid, även om jag får abstinens.

Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Tjena fredde!

Kan du inte göra några inlägg om hur du tror det går i u-16 div 1 och j-18 elit sthlm denna säsong?

Vilka som går till allsvenskan mm.

SM said...

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge..