Wednesday, August 11, 2010

Flempan 91!

Täby 96 påminner mig mycket om det lag där jag en gång började som
tränare. Flempan 91 hade en bred och bra trupp på cirka 30 spelare
där 6 spelare nästa säsong krigar för en plats i elitserien. 2 av
dessa 6 var även med i både svår och medel laget. Flera av spelarna
i medel laget spelar även dom hockey på en relativt hög nivå. Detta
tyder på en fantastisk bredd och styrka i hela truppen.

I dag hade jag ett av mina svåraste hockey beslut så här långt i
min tränar karriär. Det var riktigt svårt att ta ut truppen till
Bauer cupen utan att stjälpa någons självförtroende. En trupp till
den första cupen, men sen börjar vi om på en ny kula. Både jag och
Raffe ser fram emot att få utveckla individer och som svar på frågan
om vi kommer att spela för att vinna, så svarade vi att vi alltid
spelar för att vinna men i bland handlar det inte bara om att toppa
laget. Vi vill jobba med att höja indviderna och få dessa att höja
laget som i sin tur leder till vunna matcher.

97 laget fick i dag en ny spelare och det känns verkligen jätte kul
att spelare söker sig till oss. Det känns som att vi har en positiv
period inom laget just nu och att alla drar åt samma håll. Jag har
nog aldrig sett så många vinnarskallar i ett och samma lag förut och
det är helt underbart att lyssna till glädjen och ilskan som sprider
sig över isen. Ilska när man missar en pass och glädjen när man
vinner i smålagsspelet.

I morgon har vi sista uppladdningen inför cupen.

Fredrik Nygren

No comments: