Saturday, August 28, 2010

Matcher på hemmaplan!

Grannens väckarklocka gick igång 07.00 och han vägrade att vakna, men vaknade gjorde jag av ett evigt pipande som aldrig tog slut. Min egen klocka var ställt på 08.00 men det var ju bara att glömma denna morgon. Vi hade för en gångs skull matcher 3 minuter från mitt hus i Björkängshallen där vi spelade 2st matcher mot Huddinge Hockey. Först vart det 4-4 med medellaget och sedan vann vi med 5-3 i svår matchen. På läktaren fanns min kära mor som var och hejade på Täby HC och hon kom även in och hälsade på laget efter matchen.

Efter dessa 2 matcher så gick vi till Huddinge Pizza butik där vi åt lunch och njöt av det fina sensommar vädret. Sedan bar det av till Järfälla ishall för ytterligare en medel match och med oss hade vi även 5st 97or som gjorde riktigt bra i från sig. Vi vann med 3-2 efter en seg första period där vi låg under med 0-2. Men vi lyckades vända och gjorde det bra i den andra perioden då vi spelade mycket bättre ishockey än i första.

En timme efter slutsignalen så var det träning i Tibble för 97orna som körde ett 2 timmar långt ispass innan 96 gick på även dom körde ett 2 timmars pass. Så det har alltså varit en lång dag för mig och Täby HC i dag. I morgon drar vi igång igen 09.30 och med oss på isen har vi då Linus Klasen.

Nu blir det lite slappande i TV soffan innan jag somnar,
Fredrik Nygren

No comments: