Monday, August 2, 2010

Snart dags igen!

Nu känns det att man börjar komma i gång i sin nya roll som Utvecklingsansvarig och tränare i Täby HC. Tanken är att jag fortsätter att blogga och håller både svenskar och amerikaner uppdaterade med mitt nya jobb i synnerhet och stockholms hockeyn i allmänhet. Det känns faktiskt motiverande och spännande att vara tillbaka efter 2 års frånvaro. Innan jag åkte till USA fick jag avsluta min tid i Stockholms hockeyn med en final i Mitt i Cupen med Stockans 93or och det är väl en bra målsättning att börja med det igen med Täby 96 och 97.

I dag hade jag möte med Ordföranden i Täby och vi pratade om allt möjligt som rör klubben och om våra planer för att få föreningen på rätt spår. Det känns riktigt bra och kemin mellan oss 2 är positiv, och vi drar åt samma håll. Vi kommer från olika miljöer men det känns verkligen som att det finns ett stort förtroende för mig och mina ideér och det glädjer mig mycket.

Efter mötet åkte jag hem till Linus som just nu tränar 3 pass om dagen för att ta en plats i Nashville i höst. Hans flickvän och sambo som är frisör fick klippa mig kortare i håret och resultatet kändes bra.

På kvällen åkte jag och min mor hem till min äldsta bror Robert och hans familj på Värmdö och jag fick träffa dom för första gången sen i våras. Det var riktigt trevligt och vi åt en god middag och tittade på bilder från deras sommar.

Fredrik Nygren

No comments: