Saturday, August 7, 2010

Rock´n Roll Hockey!

Under mina 2 år som huvudtränare för Stocksunds IF Team 94 så hade jag 3st väldigt duktiga 95or i laget. 2 av dessa vart i kväll uttagna till Stockholms TV-Pucks lag, stort grattis Adam Brodecki och Wilhelm Westlund ni är verkligen värda det.

Stockholm har i år fått tillbaka 2 lag i denna tunering och även i lag 2 fanns det en spelare som spelade med mig i Flemingsbergs Team 94 under en säsong, grattis även Mattias Lundqvist.

Jag vill egentligen säga grattis till alla er som kom med i dessa 2 lag, visa hur många duktiga hockey spelare vi har här i Stockholm. Till er som inte vart uttagna efter helgens camp så kan jag säga, ge inte upp för det kommer att gå fler tåg och ni har många chanser kvar att komma dit ni vill. Jag var och tittade i dag under matcherna och såg så många duktiga hockey spelare där och det var underbart att få se er alla.

Bäst relation förutom de ovan nämnda har jag nog med alla duktiga Flempan 95or som var på plats, Björn Bondesson har gjort ett fantastisk arbete med dessa spelare och visat att teknik är en underbar träningsform. Jag fick vara med detta lag under 2 säsonger då 94orna och 95orna tränade tillsammans och redan då kunde man se att det skulle bli många duktiga hockeyspelare ur detta "galna gäng" som hatade att förlora. De kunde slåss på träningar och skrika åt varandra och motståndarna förstod inte vad som var fel, men de var envisa och hade enorma vinnarskallar och det har tagit dem en oerhört lång väg redan. De är "Rock´n Roll Hockeyns" grundare.

I morgon är det den sista dagen på ledigheten, sen drar den nya hockey säsongen i gång och fortsätter till Midsommar 2011.

Vi ses i rinkarna,
Fredrik Nygren

No comments: