Wednesday, July 15, 2009

Harry Potter!

I dag var jag inne i stan för att ordna Internationellt Körkort så att jag är förberedd nästa gång jag blir stoppad av polisen i USA. Förra gången frågade dom vad mitt körkort var för något och att jag inte fick köra med det. Som tur var så var Alex och William i bilen och jag tror att det hjälpte att det var 2 barn där, så jag fick en varning och sedan åka därifrån.

Men nu ska jag alltså ordna ett internationellt som är en översättning av det Svenska. På de nya Svenska körkorten har jag sett att det står på engelska så det är ju positivt för framtiden.

På eftermiddagen var jag och Henrik på den sjätte Harry Potter filmen som var en liten besvikelse för oss. Vi som har läst alla böcker rankar denna bok som en riktigt höjdare, men filmen var mindre bra. De hade tagit bort många viktiga delar av boken och i stället tagit med onödiga och tråkiga avsnitt. Vi får hoppas på en bättre sjunde film som enligt rykten ska delas upp i 2 filmer.

Fredrik Nygren

No comments: