Thursday, July 23, 2009

Fredrik och SDE u16!


I dag mår jag lite bättre och jag hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen.

Det vart lunch på Olearys där jag mötte Billy från Pizzerian här vid Kvarnbergsplan, han passade på att äta lite annan mat än sin egen. Så vi pratade en stund om allt möjligt, sen lovade han att han skulle bjuda på middag om jag kom förbi dom på kvällen. Så jag gick ner och beställde en lasagne och han håll sitt löfte så det var snällt.

Efter middagen pratade jag med Fredrik Arfelt som är lagledare i SDE 94 och även min gamla lagledare från Stockan tiden. Vi pratade på i över en timme och det var trevligt att få höra om den gågna säsongen och om framtiden för SDE. Jag tycker personligen det är lite synd att Stockan miljön försvinner, vi var en liten men väldigt framgångsrik klubb under ett par år och nu är nästan allt bortblåst. Nu verkar det som att det ska bli en större förening tillsammans med D/E i Danderyd komun.

94orna såg starka ut och speciellt om man får med dom 6 killarna som just nu slåss för en BJ plats. Då blir det nog tufft för DIF och Aik att konkurera om första platsen i U16 serien. Men samtidigt så ser deras trupper redan bra ut och kommer om några veckor nog se ännu vassare ut. Det är kul att förbundet har satsat på U16 serien i år och tilldelat 1, 2 och 3 platsen till SM spel. Tidigare har ett DM slutspel spelats och serien har i stort sett varit meningslös, men nu blir den alltså väldigt viktigt för lagen.

Jag tippar redan nu Aik, DIF och SDE som topp 3 lagen som tar sig vidare till SM från Stockholm.

God Natt kära vänner!
Fredrik Nygren

No comments: