Friday, December 16, 2011

Vissa dagar är bättre än andra!


Fredagen vart en dag som jag kommer att minnas länge där det mesta gick åt rätt håll, trots sömnproblem inatt och viss nervositet inför dagens äventyr.

En struken skjorta, tur kalsongerna och en snygg stickad tröja åkte på i morse då det först var dags att skriva på papperna för den nya lägenheten. Pappa kom och hämtade mig innan vi åkte bort till lägenheten och tog en liten promenad i området för att sedan möta säljare och mäklare i Huddinge Centrum. Affären gick enligt plan och med viss nervositet så kritade jag ner min namnteckning på diverse papper innan allt var klart.

Efter detta så bar det av till Lidingö och privatträning med Hugo som även den gick kanon, han slet på bra och med mina nyslipade skridskor så var det ett roligt och givande pass. Vi fokuserade mest på skridskoåkning och mycket vändningar, sen vart det även en hel del skott från olika vinklar.

Kvällen började med 97ornas tredje match för veckan och denna kväll stod duktiga Järfälla för motståndet. Efter en seg första period som slutade 1-1 så märktes det att båda lagen hade spelat varsin match kvällen innan. Men i den andra perioden tog vi kommandot och kunde vinna matchen med 3-1. Underbar seger och ytterligare 3 poäng denna tuffa vecka, nu väntar serieledarna Arlanda i morgon och 3 poäng där innebär att vi blir nya serieledare men det blir en grymt tuff match.

Direkt från Järfälla till Tibble där Hässelby/Källvesta stod för motståndet i kvällens 96 match, även detta vart en bra match i Täby ögon och vi vann med hela 5-1. Min för kvällen assisterande tränare Filip gjorde ett kanon jobb och även han var nöjd med lagets insats, även om han tyckte att killarna kunde stå upp bättre.

Jag vill även passa på att gratta tre killar födda 95 lite extra som jag fick chansen att träna i Stocksund under min tid där. Ett stort grattis till Adam Brodecki, Wilhelm Westlund och Leon Bristedt för era platser i U17 landslaget som åker till Canada i mellandagarna.

Sist men inte minst så vill jag passa på att tipsa om en ny Webshop som säljer riktigt snygga kläder med grymma hockey motiv och texter. Jag fick hem en T-Shirt i dag och den var kanon både i kvalité och design. Här kan ni läsa mer om dessa kläder och göra eventuella beställningar:

Tack alla ni som var med och gjorde denna dag till en minnesvärd sådan, ni är underbara!

Fredrik Nygren

No comments: