Friday, December 23, 2011

Dan före doppardan!


Gårdagen gick väldigt bra och fotograferingen blev lyckad, även om jag inte har sett bilderna än så litar jag fullt ut på fotografen som var här. Även om han dök upp 15 minuter sent så kunde han sin sak och kom med små tips och finjusteringar. Humlan kom förbi under fotograferingen och frågade varför jag inte alltid har haft så här städat och fint under mina 7 år i denna bostad. Ett stort tack till min mamma som hjälpte till oerhört mycket med förberedningen av fotograferingen, nu kommer annonsen ut på Hemnet i mellandagarna.

Efter detta så åkte jag och Humlan vidare på ett litet Julbord med 7 personer inom Täby HC, detta var väldigt lyckat och trevligt och vi bestämde att det skulle bli en årlig tradition.

Proppmätt och trött så åkte jag sedan vidare till nästa julfirande som blev hemma hos min pappa i Nykvarn, där det bjöds på ett nytt julbord. Detta var även sista gången jag såg min bror Robert och hans familj på 100 dagar då de ger sig av till Thailand och njuter av värmen.

I dag gick jag upp tidigt och åkte till ishallen för två stycken ispass, först ut var 98orna som var riktigt bra i dag. Mycket kamp och backchecking stod på menyn och 50 intensiva minuter senare så var de redo för julfirande. Sedan var det samträning 96 och 97 som hade hoppats på en lugn och skön "julträning" men det vart lite tuffare än så. Efter träningarna så körde jag förbi Tobbe på Hockeygear och hämtade en klubba för att sedan köra förbi Bil Björne som fixade mina vindrutetorkare.

Nu är jag äntligen klar med allt och kan från och med om några minuter känna ett lugn och slappna av till och med på Söndag.

Julhälsningar,
Fredrik Nygren

No comments: