Friday, December 30, 2011

Modo

Jag har varit en dålig bloggare den sista tiden, eller jag vet inte om jag har varit så mycket sämre som bloggare men jag har inte haft ork och tid att skriva. 

Men nu är Modo cupen slut och såhär i efterhand så känns det som blandade resultat för vår del. Några sa åt mig innan turnering en att vi hade hamnat i den tuffaste gruppen med de kanske två bästa lagen i Sverige just nu, Djurgården med sina BJ killar och Skellefteå som har ett kompakt och enkelt spel med stora, tunga och rätt spelskickliga backar samt duktiga målvakter. 

Vi slutade på en fjärde plats i denna grupp efter förluster mot dessa två lag samt Zug från Schweiz. I den sista gruppspelsmatchen så mötte vi Östersund där vi vann och fick möta Modo i en placerings match i fjällräven center. Även den matchen slutade med vinst och killarna gjorde en stark vändning från 0-2 underläge till 5-4 seger. 

Vi vann de matcherna vi skulle vinna förutom Zug som vi borde ha slagit med 2-3 puckar men där vi förlorade med 0-1. 

Fredrik Nygren 

No comments: