Thursday, December 8, 2011

En bra dag!


I dag var det en bra dag med mycket glädje och lycka i det vardagliga. Ett bra möte på förmiddagen, ett snabbt gympass och en trevlig lunch med ordförande där vi började skissa på framtiden och nästa säsong.

Sen bar det i väg till hallen där jag kom tidigt så jag bestämde mig för att åka lite skridskor på egen hand med musik i öronen, avslappnande och skönt med en minut för sig själv på den stora isen. Sen dök dom upp 1 efter 1 från Team 03 och 04, och helt plötsligt var vi 20 stycken som deltog i det spontana smålagsspelet som jag startade på egen hand. Vilken energi i dessa små människor och vad glad jag blev av denna stund på isen tillsammans med dem.

Efter ytterligare ett möte så det var dags för match med team 00 där jag var med och coachade. Det vart seger med 5-0 mot Lidingö.

Kvällen avslutades med 97 och 96 träningar som även de gick bra.

I dag njöt jag av tillvaron med mitt underbara liv.

Fredrik Nygren

No comments: