Sunday, December 11, 2011

Matchfritt!


Vad skönt det är i bland utan matcher, vilket lugn det blir mentalt utan att slippa stressen mellan hopp och förtvivlan som ofta matcher bjuder på. Denna helg har jag sluppit allt sånt och i stället kunna avnjuta några trevliga matcher från läktaren. Vi har kört många träningar men det har känts mer avslappnade och suget efter match blir större både för mig och spelarna.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, för från och med i morgon så börjar det tuffaste matchschemat jag har upplevt med ett pojklag om man räknar bort turneringar och min tid i USA. 4 matcher på 6 dagar i U15 Div.1, och 3 av dessa matcher spelas under 3 dagar och det gäller verkligen att hitta in i ett skönt matchflow som det kommer att krävas för att ta så många poäng som möjligt i dessa matcher.

Samtidigt som jag har känt mindre stress med hockeyn denna helg så har den blivit desto mer intensivare privat och vad gäller mitt boende.

Jag älskar vattnet och har länge sökt efter en ny bostad där jag känner närheten av en sjö och jag började därför bjuda på en lägenhet vid Järla Sjö i Nacka i slutet av veckan som var helt magisk. Men under denna budgivning så dök en annan lägenhet upp i Huddinge som även den låg nära en sjö (Trehörningen) och som dessutom var större och mycket mer hemtrevlig. 10 minuter i från att lägga ett sista bud i Nacka så bestämde jag mig för att åka och titta på denna lägenhet i Huddinge och efter 10 minuter inne i den så hade jag bestämt mig. I bland är det små marginaler som avgör stora beslut, men jag ser redan fram emot att spendera min första tid i lägenheten som jag troligen flyttar till i slutet av februari.

I morgon börjar stressen igen med matcher och tävling där det går ut på att vinna, det tar mycket på krafterna. Men jag älskar att tävla och kommer därför vara grymt laddad denna vecka och med den energi jag har hunnit samla under helgen så kommer det att bli en kanon vecka.

Dagens bild får symbolisera min energi under denna helg och glädjen i mitt arbete.

Fredrik Nygren

1 comment:

Torgil-Togge-Dahlberg said...

Håller tummarna.

Jag är rätt säker på att många poäng kommer att bärgas.
Din härliga inställning och positiva energi smittar av sig till killarna.
Alla som var med på träningen igår (Sön) kände av den.

Go Täby Go